Det regnar

och blåser ute. "Kul"! Nej, inte ett dugg....

I går var det Johans sista dag på jobbet. Vi åt jättegod tårta som Malins syster hade gjort. Den var grön med en midsommarstång på och smakade hallon och päron. Hur god som helst.. Och ja...jag syndade...men det var den värd!

Alla AL hade en diskution om huruvida vi får lönen före midsommar eller inte. Jag och några till hävdade att det får vi....Men fan heller!!! Zandra ringde till Stefan på lönekontoret (som för övrigt måste vara världens dummaste och drygaste människa...) och frågade. Men nej då.....  När man ringer till löneavdelningen på vårat jobb nu för tiden så känns det som om man blir idiotförklarad varenda gång man frågar nåt.... Det var bättre när Åsa jobbade på den avdelningen...

Kul när man har 11 kr kvar på kontot fram tills lön.... Tur att man har snälla föräldrar så att man kan låna liten lapp tills på onsdag.
Annars blir det ingen rolig midsommar.... Vi ska till Sara, Erik och Oliwer i Kristinehamn. Och lite gott vill man ju äta...

I natt har jag sovit som ett litet barn, mycket tack vare att Tusse inte är hemma. Han höll mig vaken nästan hela förra natten så jag sov väl totalt 2½-3 timmar... Inte ett dugg roligt. Dagen på jobbet blir inte så jäkla rolig då...

Nej nu ska jag hoppa in i duschen och fräsa iväg till jobbet. Jobbar 12-21... inte så kul men men....

ha det!!

Kommentarer
Postat av: majsan

Jag har kollat upp lite nu och tittar man tillbaka några år så var den 25 juni under midsommarhelgen, förutom förra året då dom gjorde ett undantag. Alltså har Stefan rätt i det han säger, tråkigt men sant! Sen att han är dryg och på gränsen till otrevlig är ju en annan sak. Så sälj er eller råna en bank är mitt tips!! =) Själv har jag en väldigt god vän med mycket pengar ;)

2008-06-18 @ 15:27:15
Postat av: Syster...

joo han är så söt sigge, vill oxå ha hem honom hihi...pyss

2008-06-18 @ 22:41:08
Postat av: marre her self

Jo...han har visst rätt...tyvärr...men man kan ju alltid stå på sig...he he he... Kollade på datumen och så...fan...

Jag har turen att ha snälla föräldrar, så helt kört blev det inte... Jag kräver sill och potatis på midsommar, så är det bara. Och det blev det nu också.

2008-06-19 @ 12:42:14
Postat av: Malina...

Håller verkligen med att det är sååååå trist att man inte hinner få lön innan midsommar... men det positiva är ju ändå att man inte gör av med så mycket pengar under helgen... hihihi... Kram Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback