Hästhoppning

I går kom mamma och pappa och hämtade mig vid 10. Då var det bullbak som stod på agendan. Jag och mamma satte i gång och jag lyckades skrapa ihop 115 bullar totalt. En del ska med till visby för visst är det gott med bullar i fikakorgen?

Sen var det lunch och efter det så begav jag och pappa oss ut till Hästviken och Equlityline Horse Show. Lisa har ponnyridning där hela helgen. Var och sa hej till dem och gick vidare mot en av hoppbanorna. Lyckades få fatt i en startlista och där såg jag ett bekant namn. Nämnligen Lina Johansson från Rudskogens RF.
Mina allra första tävliningshästar skötte jag åt hennes mamma Marie Carlsson och fick syn på henne också. Och min gamla ridlärare Eva Örnebring. Kärt återseende ialla fall!
Det hela slutade med att jag fick en häst i handen, just like old times!  Jag och Marie stod och pratade lite minnen och bytte telefonnummer. Vi skulle höras av någon dag och så frågade hon om jag var sugen på att följa med på någon tävling och det är jag ju. Än så länge är ju inte magen så stor så det borde jag klara av.

På dagens agenda står: läkarbesök, städning och fortsätta att packa! Mamma och pappa kommer nog hit och kollar vad de ska vattna odyl. Då blir det säkert fika!

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback