Min älskade pappa har ont!

Min syster ringde runt 14-tiden och talade om att de var påväg till akuten. Pappa hade fått ont i hjärtat när han jobbade med att bygga den nya altanen.

Han åkte ambulans och syrran och mamma kom efter i bilen. Och jag slängde mig på cykeln. Det gick fort bort till akuten kan jag lova!! Tur att man inte bor såå långt ifrån...

Väl där så hade de börjat ta prover, EKG, blodtryck mm mm. Han hade lite känningar i bröstet, det kör till ibland sa han.

Så nu ligger han under EKG-bevakning och de ska ta blodprover var tredje timme. Hoppas att det inte är nåt allvarligt. De hittade inget i de första proverna de tog, som tydde på någon hjärtinfarkt.

Det kan vara så att han har överansträngda muskler kanske. Han jobbar ju ganska flitigt med altanen, men nu får han lov och ta det lungt!!

Hoppas att alla berörda får sova någolunda bra i natt. Vi kan ju inget göra ändå, det är ju upp till läkarna och sköterskorna.

Om han inte kommer hem i morgon så blir det en sväng till avdelningen på besökstiden i alla fall.



♥ Min pappa ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback