Helgen som gick....

...alldeles för fort..

Anlände till Centralen runt 22, ganska så stel i hela mig. Det är ju inte världens skönaste säten i klass 2...
Åsa stod på perrongen för att möta upp mig, och tur var väl det annars hade jag nog gått runt heela byggnaden för att ta mig upp.. Tror du inte på faan att det började regna när jag kom fram. Varför ska det alltid regna eller snöa så fort jag är i Stockholm????
Åkte sen på en liten mini-sightseeing genom stan för att sedan åka "hem" till Skogås.
Det blev lite dricka under kvällen. Två flaskor vin gick åt. Det var som balsam för själen. Tyvärr tyckte inte mitt huvud att det var lika roligt dagen därpå. Vi tog sovmorgon fram tills halv 12 och runt halv 2 begav vi oss ner till Farsta för att köpa vin till kvällen.

Sen blev det tunnelbanan bort till Hötorget för att besöka Yves Rocher. Shoppade lite där och sen drog vi vidare. En sväng in på Bengans skivor blev det också. Hittade en hel del men köpte inget.
Eftersom Sverige mötte Danmark i fotboll, så var hela stan full i danska fotbollssupportrar. Några svenska såg vi inte till förrens vi kom bortemot Söder. Danskarna hade med sig en uppblåsbar Barbara som vi snabbt döpte till Pia Pulshöjare...ja...vi var ganska så lättroade...undrar om spriten satt i länge??

Nästa stop var Gamla Stan och Café Sten Sture. Vårat gemensamma favvocafé! Där blev det lunch och kaffe. Vid det här laget öste regnet ner, men skam den som ger sig!!! Jag och Per-Inge fick inhandla ett varsitt paraply för vi var inte lika smarta som Åsa, som hade sina fina gummistövlar på sig och dessutom en regnjacka! Jag hade visserligen en på mig också men den var lite för liten så jag kunde inte knäppa den.
Och så fort vi hade inhandlat dem så slutade det så småningom att regna.

En sväng in i några affärer i Gamla stan och sen vidare uppmot Medborgarplatsen. Vi passerade Lush och där köpte jag skumbad (som jag för övrigt snart ska prova, bara jag har skrivit klart här..) i doften Hot Milk.

Bestämde oss för att skippa Gröna Lund på kvällen, och styrde kosan mot en biljardhall. Men där var man tvungen att vara medlemmar för att spela så vi skippade det med.
Det var bättre att ta en fotbollskväll hemma istället.

Vi åt Tikka Masala med ris och naanbröd, och sen, lagomt till fotbollen hade vi glassorgie med 4 (!) olika sorters Ben&Jerry-glass!!! Vi förtjänade det tyckte vi.....
Gick och la oss ganska tidigt (runt 22) men som vanligt så kunde inte jag somna....så jag låg och letade radiokanaler och smsade med Jimmy fram tills klockan var ett eller nåt...Sen slocknade jag som ett ljus...

På söndagen bestämde vi oss för att inta Gröna Lund. Men innan dess så tog vi bilen till Lidingö, där Åsas pappa och hans fru bor. De skulle på middag där senare. Jag fick då en guidad tur genom staden, förbi Gärdet, Kaknästornet, Sveriges Radio, SVT mm mm mm.
Var med upp och hälsade på Åsas pappa som verkade vara en trevlig prick. Fick även äran att klappa Tarzan, som för övrigt fyllde 11 år den dagen.

Tog bussen och tunnelbanan ner till stan för en sväng in på English Shop. Lunchen intog vi på Pizza Hut och sen tog vi båten ut till Gröna Lund. Vi hade 5-kamp (7-kamp blev det tillslut..) och Per-Inge vann!

Lustiga huset besöktes också och det var som att vara barn på nytt. Jättekul!!

Obligatoriska spelet på Chokladhjulet och det gav utdelning i form av 2 kg choklad till Per-Inge!

Gick sen in till stan förbi Nordiska Muséet, längs hela Strandvägen. Vackert promenadstråk.
Klockan var 18.30 när vi anlände till Centralen. Jag hade låst in mina väskor där. Vi sa hejdå och sen blev jag lämnad. Men jag hittade ju ganska bra nu...till och med till rätt spår...Och ända vägen hem....Duktig....hi hi

Eftersom Jimmy hade lagt beslag på kameran den helgen så fick jag använda min mobil, som ändå tar jättebra kort..
Här kommer lite bilder!
image102
Danska hulliganer...Om du tittar på den gröna markisen..så ser du en skymt av Pia Pulshöjare..

image103

image104

image105
På Pizza Hut.

image106

Gladast på Grönan!!

Detta måste bara göras om inom kort!!

Kramar Candy




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback