Syataljé...




Här är några bilder på mina skapelser. Den vinröda klänningen är till mig och den blå är till min mamma. Jag tycker att den blåa blev finare, men det blir nog så när man syr till någon annan att man lägger ner sig lite mer.
Manteln däremot är den som jag är mest nöjd över. Den ser så enkel ut att sy men fy vad det var krångligt.. Men nu är det änligen gjort. Den blå klänningen är dock inte riktigt färdig än. Den ska sys upp i nederkant, ärmar, halsringning ska också fållas och skärpet i midjan ska sys fast.
Nu ska jag in i duschen för att sen träffa Tove för en kaffe i solen innan matten...

Solkramar Candy

Kommentarer
Postat av: anna wintour

ser lite romantiska ut dvs klänningarna

jag undrar varför många bloggare skriver om att de stressbloggar. Vissa vill att man inte skriver så mycket så att de inte blir stressade. Tänk och stress läsa veckotidningar det gör man gör inte. vad är det som gör att bloggare blir stressade?

Postat av: Marre

Jo, visst blir det att man stressbloggar ibland... men oftast, när det gäller mig ialla fall så kommer jag alltid på saker att göra i sista minuten och då blir det som det blir..
Ja, klänningarna är lite romantiska av sig. Ska ju föreställa medeltidsklänningar. Hoppas att jag har lyckats. Skall bäras under medeltidsveckan på Gotland i sommar :)

2007-03-30 @ 01:02:42
URL: http://candypop.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback