Det går mot ljusare tider

Nu börjar det sakta att bli vår. Det är ljusare ute (inte bara pga snön) och det töar ganska bra. Det har varit plusgrader i några dagar nu, och det är skönt att kunna cykla till jobbet igen.

Nu till veckan får vi nog tillbaka matteprovet. Usch..känns som om det gick rakt åt helvete...men men...det är bara att ta nya tag.

Har varit och sytt hos Ingrid två gånger nu på en vecka och vi har gjort klart både min klänning och manteln med huva! Det känns såå bra. Ska bara fållas och klippas lösa trådar. Sen ska vi ge oss på mammas klänning. Den ska bli kul att designa. Den blir i blått linne med en mörkare kil fram och bak. Sen ska den vara empireskuren också. Vill ha ett band runt om men vet inte vad jag ska välja. Mamma tycker om franska liljan så jag får se vad jag kan hitta på. Ska även sy en slöja åt henne. Det får bli hennes födelsedagspresent.

Funderar på att höra om Mia och Matz är lediga och hemma under påskhelgen. Det skulle vara så kul att åka någonstans bara för att komma bort ett tag. Är även lite sugen på Stockholm, men det kan vi nog ta i april/maj när det verkligen är vår.

image10

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback