Kärlek i skogen!

Kärlek i skogen!

Ingen Arvikafestival utan kärlek i skogen. Årets kärlekspar hittar vi i Säkerhetbaracken. Per-Inge och Åsa kan vara de lyckligaste funktionärerna på hela festivalen just nu. Allting började den 14 juli på Arvikafestivalen 2005, exakt på klockslaget två år senare är de förlovade. Redaktion har nog aldrig tidigare träffat ett par så kära, fnittrande och lyckliga säkerhetsfunktionärer.

Hur träffades ni?
- Det var på Arvikafestivalen för två år sedan. Båda två jobbade med säkerhet då, precis som nu, och det sa liksom klick med en gång. Men det var först kl. 16.00 på tisdagen den 14 juli 2005 inne i Själavårdstältet som vi kysstes för första gången, och i och med det blev tillsammans på riktigt.

När bestämde du dig för att du skulle fria?
- Vi flyttade ihop i augusti förra året och efter det har det växt fram. Vi har pratat lite grann om det och så där, men så kände jag nu under festivalen att tiden var mogen.

Hur gick det till?
- Jag pratade med Klas och Markus och sa att jag ville ha en komradio vid 16.00 idag och berättade vad jag tänkte göra. Sedan lurade de andra säkerhetsfunktionärerna på Åsa en radio. Därefter gick jag iväg, jag sa till henne att jag skulle gå på toa, men i själva verket gick och bytte om och hämtade ringarna. När jag var klar ropade jag på Åsa på komradion, hon svarade och sedan frågade jag om hon ville gifta sig med mig. Sedan möttes vi vid Själavårdstältet, där allting en gång hade börjat och bytte ringar.

?och hon svarade?
- Ja, så klart!

Hur ska ni fira det här?
- Just nu firar vi för fullt. Men när väl allt med festivalen är över ska vi fira ordentligt med champagne.

Hur lyckliga är ni just nu, på en skala mellan 1-10?
- Oj, det får nog bli 100! Jag har aldrig varit så här lycklig.



Det är Jimmys bror och hans tjej. Man blir lite tårögd när man läser det. Grattis till dem!!!

Kramar Candy som har 11 dagar kvar att jobba innan hon får sin välbehövliga och efterlängtade semester!


Kommentarer
Postat av: Touse

tack så mycket =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback