Ny spis igen

I morse kom våran nya spis, den här gången en 70 cm spis. Som dessutom passade... Man kan inte lita på att folk kan mäta rätt ju.... Den vi fick först var en 60 cm spis och då glipade det ju rätt så rejält på båda sidorna.
Hmmm....ska vi bygga om erat kök eller ska vi byta ut den....Det var ju svårt att komma på den enklaste lösningen...suck.... Karlar säger jag ......

Och nu har jag frågat..... Om man får ha fondvägg i lägenheten.... Jimmy sa bestämt att det får man inte alls...men TJI fick han!!! Klart att man får det!!  Så nu är det inget som stoppar mig!!!  Här ska tapetseras!! Först och främst i hallen, men sen blir det sovrummets tur och förhoppningsvis vardagsrummet också men det har lägst prioritet.

Jag vill ha nogat/ caffe latte färg i hallen och i sovrummet vill jag ha åt det svart/vita hållet. Vi får väl se om jag får min vilja igenom. Jag har ju en ganska så stönig gubbe som är såå rädd för förändringar och sånt som är modernt. Helst av allt vill han väl ha träpanel i hela lägenheten...blä!

Hans syster ringde förresten i söndags kväll och började skälla ut honom angående julfirandet hos deras mamma som vi ska ha den 23 december.
Eftersom Per-Inge och Åsa kommer på kvällen så ville de bjuda oss på mat då.
Så vi sa att det blir ingen Uppesittarkväll för oss då. Däremot har vi inte sagt att vi inte kommer på dagen/eftermiddagen.
Hon tycker att vi skjuter undan henne (deras mamma) hela tiden. MEN ÄR DET VÅRAT FEL ATT DE ÄR SKILDA OCH INTE KAN VARA I SAMMA RUM???????? NEJ, JUST DET!!!! 
Det är ju det som är så krångligt... Bjuder vi hit alla på tex kalas (vi har ju fyllt 30 båda två nyligen typ) då måste det delas upp så att de inte kommer samtidigt. Snart skiter jag i det och säger en tid och den som vill komma gör det.
För de är ju i alla fall vuxna människor. Tror jag i alla fall....

Jimmy ringde och pratade med sin mamma direkt efter att han hade lagt på och frågade varför inte hon säger till när hon blir ledsen och sårad. Hon var lite paff för så var inte fallet. Jessica överreagerar så jäkla mycket!!
Jag tror jag vet vart skon klämmer.... men det ska jag inte dra upp här....

Nu ska jag i alla fall käka frukost och fortsätta att röja lite här hemma. Ska börja jobba kl 16 och går closing.

Har fått mitt schema för v 1-5. Inte en enda closing! Gött!! Vi ska börja städa själva nu och min rygg klarar verkligen inte av sådan städning. Inte nu i alla fall, men kanske längre fram.

Kram från JulCandy


Kommentarer
Postat av: Malina

Oxå vill ha schema så långt fram... :-( Vi börjar oxå få massa mys faktor i lägenheten! :-) Lite jobbigt o städa när man har vildingarna på golvet som är ivägen hela tiden.... Kram Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback