Vilken perfekt helg!

Ja, det har varit en underbar helg med massor av firande. Jag hade "kalas" i går för släkt och vänner.
De som var här var
mamma
pappa
syrran
Kurt
Ingrid
Jessica
Christian
Tilde
Tuva
Jannicke
Jocke
Anton
Lisbeth
Billy
Ingalill
Bengt
Jenny
Tove
Fredrik
Jag och Jimmy

Och vi fick plats i lägenheten, med lite tur... utspridda i två rum plus balkongen.
Jag fick många fina blomsterbuketter och många fina presenter

Av mamma och pappa: Stor blomsterbukett med gerbera och Coolwater rosor (samma rosor som jag hade i min brudbukett!), 1000 kr på Kappahl.
Av min syster: Jättefin väska i brunt läder med matchande plånbok.
Av Ingalill och Bengt: Fin bukett med papegojtulpaner och 500 kr i kontanter.
Av Lisbeth och Billy: Bukett med rosa gerbera och ros, 300 kr i kontanter
Av Kurt, Ingrid, Jessica, Christian, Jannicke, Jocke, Ewa och mamma+pappa: Symaskin med diverse trådrullar, nålar och tillbehör.
Av min älskling: Biljett till Grease.

Jag, Jimmy, Jessica och Christian var ute och åt sen innan vi åkte på Grease. Vi var på Via Appia och jag blev faktiskt lite besviken på maten. Dels var det lite för dyrt för det vi fick. Min fisk smakade inte ett enda dugg och Jimmys kött bit bestod till större delen av fett.. Notan gick på 716 kr och då var det en förrätt (den var godast!), två huvudrätter, en kaffe och en latte, en öl och ett glas vitt vin. Men men....nu vet vi det ialla fall. Hade nog kunnat gå på Tiffany's och fått dubbelt så god mat för samma pris.
Via Appia har ialla fall god lunch men resten kan kvitta! Ok, vinet och kaffet var bra!

Sen när Johanna, mamma och pappa hade åkt så ringde syrran ganska snabbt och sa att hon hade tappat plånboken. Vi har letat och letat, ringt och spärrat kort hit och dit. Jag och jimmy har bestämt oss att anmäla oss till spärrservice. Så att man bara ringer ett nummer och sen är det klart.

Nu ska jag se om jag kan rita ut mönstret till Antonias klänning..

Kramar Candy

Kommentarer
Postat av: majsan

Vad fick du av oss då? Fast det är klart.. vi ingår ju inte i familjen =)

2007-04-22 @ 22:43:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback