5 på äventyr.

 Igår frågade vi Antonia om hon ville med till Gotland och Medeltidsveckan. Gissa om ungen blev glad. Hon rusade in och letade reda på sin kartbok och letade genast upp Kil, Nynäshamn och Visby.
"Det är ju jättelångt!" sa hon och flinade. Och att åka båt blir ju bara en upplevelse i sig. Hon har visserligen varit i Danmark med oss men det var ett tad sedan. Jag tror att hon kommer att få det hur kul som helst! Och ja...hon vill också ha en klänning...

På fredag fyller jag 30 och ska väl ta med tårta till jobbet. Köper nog en. Är lite kass på att baka just tårtor. Men jag kanske kan be mamma om hjälp. Hon ska ju hjälpa mig med smörgåstårtorna tills på lördag då jag ska ha kalas för släkt och en del vänner också. Sen på kvällen ska vi ut och äta med Jessica och Christian för att sedan gå och se Grease på LLA. Det ska bli hur kul som helst! Fick biljetter av Jimmy i födelsedagspresent!
Jag kommer att jobba 9 dagar i sträck upptäckte jag nu. Men det gör inte så mycket. Idag är det bara en liten kortis, 11-14. Ska nog dra in till biblioteket efter jobbet och låna lite böcker och ett nytt mönster till Antonias klänning. Vi får väl se vad hon vill ha för färg på klänningen. Äkta linne blir nog lite för jobbigt för henne så jag kanske tar samma tyg som jag har på min. Det är ju bomull/linne och ganska mer behaglig att gå i än i äkta linne.
Nu väntar frukost och morgontidningen.


Kramar Candy






image20

Förbannat sött men fyller begäret av sötsaker flera timmar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback